پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3015
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی و هنری

آخرین خبرهای فرهنگی و هنری عرصه سینما و تلویزیون را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین خبرهای فرهنگی و هنری عرصه سینما و تلویزیون را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  وزارت ارشاد براساس مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونای تهران از محدودیت‌های اعمال شده در پایتخت برای مقابله با بیماری کرونا تبعیت و تا پایان هفته جاری تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری را تمدید کرد.

به گفته استاندار تهران تمام محدودیت‌های ابلاغی در هفته گذشته از روز یکشنبه ۲۷ مهرماه تا پایان هفته جاری در استان تهران به قوت خود باقی است.

با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونای تهران تعطیلی مراکز محل تجمع همچون سینماها، کتابخانه‌ها، سالن‌های نمایش، آموزشگاه‌های هنری و… برای یک هفته دیگر تمدید شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه با توجه به اهمیت موضوع، از محدودیت‌های اعلام شده تبعیت می‌کند.

بنا بر اعلام ستاد مقابله با کرونای تهران این مراکز تا پایان هفته جاری یعنی از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه تعطیل خواهد بود

اکران «خون‌ شد» از آبان ماه

مدیر شرکت پخش نمایش گستران از اکران «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در آبان ماه خبر داد.

امیرحسین حیدری مدیر شرکت پخش نمایش گستران درباره فیلم‌هایی که این شرکت مدیریت پخش آن را برعهده گرفته است، گفت: قبل از تعطیلی سینماها فیلم «آقای سانسور» را اکران داشتیم که با توجه به شرایط حاکم نمایش بدی نداشت و در ۲ هفته بیش از ۳۴۰ میلیون تومان فروش داشته است، امیدوارم بعد از اینکه این تعطیلی‌ها تمام شد و شرایط به حالت عادی بازگردد به اکران خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: همچنین پخش فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی را برعهده داریم که این فیلم سینمایی قرار است آبان ماه روی پرده سینماها برود.

مدیر شرکت پخش نمایش گستران ادامه داد: فیلم‌های «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی و فیلم «جمشیدیه» به کارگردانی یلدا جبلی را در دست داریم که به زودی برنامه اکران آنها مشخص می‌شود.

77 درصد جامعه به سینما نمی‌روند

سید عباس صالحی در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها گفت: باید پرسید جامعه ایرانی سطح مصرف فرهنگی‌اش از لحاظ کمی و کیفی چقدر است. در این حوزه پیمایش‌های زیادی انجام داده‌ایم. در یکی از پیمایش‌ها متوجه شدیم که در حوزه کتاب مصرف فرهنگی ما هفته‌ای ۱.۵ ساعت است. در حوزه نشریات و مجلات حدود ۲۸ درصد جامعه پیمایش گفته‌اند روزنامه یا مجله می خوانند. از بین این ۲۸ درصد هم میزان مطالعه نیم ساعت در هفته بوده است. این در حالی است که ۷۷ درصد جامعه هدف سینما نمی‌رفته‌اند. از ۲۳ درصدی که به سینما هم می‌رفته‌اند ۲۷ درصد تنها سالی یک بار به سینما می‌رفته‌اند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد اتفاق فرهنگی رخ بدهد باید به مصرف فرهنگی توجه کرد زیرا تا مصرفی نباشد تولید فرهنگی بی معنا می شود. ما باید هم کمیت مصرف و هم کیفیت مصرف را بالا ببریم از این رو باید پرسید چه کنیم که تبلیغات محصولات فرهنگی را روان تر و آسان تر کنیم. نکته دیگر این است که مراکز توزیع محصولات فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرند و فعالیت آنها آسان تر شود.

اکران فیلم شهرام مکری در سه کشور اروپایی

فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» تازه‌ترین ساخته شهرام مکری در سه کشور اروپایی اکران می‌شود. همزمان با اعلام حضور «جنایت بی‌دقت» تازه‌ترین ساخته شهرام مکری در فستیوال ویناله مجله سینمایی «ددلاین» در آمریکا از واگذاری حقوق پخش این فیلم به کمپانی «تریگون فیلم» خبر داد.

در این نشریه آمده است: «بعد از فستیوال ونیز نخستین نمایش «جنایت بی‌دقت» در امریکای شمالی و در فستیوال شیکاگو خواهد بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه در قراردادی بین کمپانی «دریم لب» با مدیریت نسرین میرشب و «تریگون فیلم» برای نمایش در سه کشور المان؛ سویس و اتریش آماده می‌شود.

این فیلم با سرمایه‌گذاری نگار اسکندرفر و فرح سلطانی تولید شده و بعد از پایان اکران جشنواره‌ای در سال ٢٠٢١ در سینماهای این سه کشور اروپایی به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها از دنیای سینما و تئاتر

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

مروری بر آخرین خبرهای فرهنگی هنری

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر